Friday, May 21, 2010

kata bapakku..

nie kesah pada 21 may bebaru nie...kesah brmula pada petang hari apabila bapak aku mntak aku teman die g airport p ambik mamak aku yg sampai pada 9 mlm nnt katanya...sbnrnya xnak lagi aku g airport tu buang masa aku lepak kat airport tawau yg leh katakan se-standard terminal bas je tu..walaupun begitu, demi ayahanda tercinta...aku rela berjuang bermati-matian utk survive dgn kebosanan disana.

perjalanan ke airport selalunya kalo standard bpkku yg drive adalah kira2 setgh jam..jadi kami pun bertolak dari rmh pada pkl 8:15 mlm..

dalam perjalanan pergi..tetiba bapakku berkata-kata.."ko x berminat ka utk berkhidmat dgn Polis Diraja Malaysia dalam sektor pentadbiran awam?"....ui na jowh...gillak kau..tetiba sesi kaunseling lak nie..aku pun berkata "eh..teda r pak..bkan ndak minat, tu bkn jadi priority ku"..pastu bapak ku sibuk mempromote perkhidmatan awam dalam PDRM tu kat aku..aku pun iya2 jak r..jaga ati kan..

sampai lak di airport....sekali lagi bapakku berkata-kata.."bagus ko jadi pilot ril. leh ko jadi pilot polis." hahaha...x abz lagi dgn polis nya tu..btl lar org tua2 kata..kadang mak bapak tu mau anaknya ikut jejak langkah nya...tp bagi aku, aku rasa bukan sebb apa pun..just sbb 'kabel' senang uda kalo mo ikut jejak langkah dorg..tp ada kebaikan n keburukannya lar jugak..

waktu di airport...punya lar lama kami menunggu mamak ku smpai..kami sampai sana jam 8:50 gitu...sampai lar jam 10:27 gitu baru dorg punya fl8 smpai..fuhh..rupanya fl8 delay tp ndak mengasi tau..tul2 lar..bengang pun ada gak...kelaparan lagi r sgt2...

perjalanan balik dari airport..."ingat lagi bapak dlu wktu ko kecik2 ril..waktu dikampung dulu, abz anak ayam nenek ko cabut kepalak nya" hahahah...aku x sangka aku sebegitu kejam gak rupanya..wahhaha...leh lak aku cabut kepalak anak ayam..nak jadi cam David Blaine kowt..hehe...

sampai jak rumah..aku terus angkat beg2 mamakku g ruang tamu dari kereta..pastu aku ambik lek kunci kereta..aku g bli actifast untuk bpk ku sbb dia kata dia demam..then aku lek rmh bagi dia ubat tu...pastu dia ambik "thank you ril, gud nite " fuh..tersentuh lak ati aku tyme dia ckp gitu tyme tu..ntah napa..tp aku rasa len..rasa cam cara nya berckp tu penuh dgn kasih sayang yg aku x dpt mo explain mcm mana aku rasa tu sebnrnya.....

No comments:

Post a Comment

Syahril Shariza

we enter the world alone
and
we leave the world alone
so
i think its better to be alone